Hoppa till innehåll

Okutama

2016/01/11

Idag åkte jag till Okutama med Agne. Okutama är en liten by, ett par timmar utanför Tokyo. Namnlös.jpg

Tågresan dit var så himla vacker, och jag kände att jag påmindes om varför jag tycker om Japan. Här i Tokyo ser man inte så jättemycket kullar eller träd, men på väg till Okutama var det så mycket natur och jag kände mig hemma igen.

I Okutama finns det mycket vandringsleder, och just av den anledningen åker såklart många dit just för att vandra. Agne och jag åkte först ut till Lake Okutama, som tydligen är en viktig vattenkälla för Tokyo. P_20160111_125224

Sedan åkte vi tillbaka in till Okutama, och gick till ett tempel och sedan ner till en flodstrand. Det fanns mycket broar upp i träden och vi gick givetvis upp för att undersöka hur säkra broarna var.P_20160111_145223

Vattnet var blått, lite som Medelhavet och det var verkligen en vacker plats att vandra runt på.

P_20160111_150707

No comments yet

Lämna en kommentar