Skip to content

Little Korea Town

2016/02/16

I Tokyo finns det en liten gata där det finns en massa koreanska butiker, och mer eller mindre alla omkring talar koreanska. Det var som att vara i Seoul igen!

Jag träffade en vän där, och vi gick omkring och letade efter lite olika K-popartister och hittade en matbutik fylld av koreansk mat. Jag gick loss och köpte saltat sjögräs, vi provsmakade kimchi, de hade bl.a. en med bläckfisk och den var himmelsk! Dessutom köpte jag på mig lite nudlar och majste.

Sedan vandrade vi neråt gatan och lyckades hitta den godaste hottokun i stan, enligt internet.Hottoku är en slags kaka med honung, kanel och valnöt i. Nästan lite som en pannkaka.

ho

Popohottoku

Det sista vi gjorde var att gå till den ”Islam Town”, där lyckades jag äntligen hitta röda linser! Nu blir det linssoppa!

No comments yet

Kommentera

