Skip to content

”Kommunist!”

2015/02/20

Om när kommunist används som ett skällsord så fort man uttrycker medkänsla.

Skracke

Vi har förstått det.

Kommunist är det nya skällsordet. Det ska inge skam och släcka varje vilja att stå upp och säga ”Nej, det där är fel.”

Lite som när någon skrek ”hora” eller ”slampa” efter en i korridoren på högstadiet.

Man kan ju inte vara kommunist, för det har i alla tider varit ett skällsord. Så nu när man ställer sig upp i den här världen och ifrågasätter hur den har tillåtits bli så kall, då kommer det.

Kommunist

Det verkar vara så att om man anser att människors värde inte ligger i kön, etnicitet, sexualitet eller huruvida man är ”till någon nytta” i samhället, ja då är man kommunist

Och om jag ska vara ärlig, precis som jag har slutat ta illa vid mig när någon kallar mig Politiskt Korrekt (PK™), så ser jag inte kommunist som ett skällsord. Inte när det används för att förringa mina argument…

View original post 69 fler ord

No comments yet

Kommentera

