Skip to content

Orkidéer

2014/06/01

I inflyttningspresent fick jag två orkidéer, en från min gudmor och en från min ingifta faster. De mår inte så bra just nu, mest på grund av att jag inte har full koll på hur de ska tas om hand på ett bra sätt. Tydligen får de inte stå i solen, vilket de gör. Och de ska vattnas varje vecka, men inte med vattenkanna, utan doppas och sedan ska de rinna av. Inte så jättekomplicerat, men det är lätt att glömma bort att göra det varje vecka. Men så fort vi får upp hyllor på köksväggen ska jag flytta dem dit, så då kanske de mår lite bättre.

Det är för övrigt svårt att ha växter i den här lägenheten, med tanke på katterna som gärna tuggar på vad de kommer åt. :) Bild

No comments yet

Kommentera

