Skip to content

Jordbävning

2013/04/13

Idag vaknade jag upp av en jordbävning. Den var inte särskilt stark, med japanska mått mätt, men för en svensk som aldrig har upplevt en jordbävning tidigare var det nog.

Det västerländska sättet att mäta med magnitud, är inte intressant här i Japan, har jag fått höra, utan det är mer intressant att veta hur djup jordbävningen var. Om den är närmare ytan, så gör den mer skada.

Det är en väldigt intressant upplevelse att vakna upp av att hela sängen skakar. Ibland så skakar det ju lite, men oftast kan man inte känna jordbävningarna som händer här. Men efter den här så har jag känt hur allt skakar hela tiden. Jag tror jag behöver lugna ner mig lite.

No comments yet

Kommentera

