Skip to content

Ohyra undanbes vänligen, men bestämt!

2013/03/21

Nu städar jag för fullt här hemma, diskar (nästan) direkt efter måltiderna och knyter matrester i en påse och slänger sedan det i en speciell påse som ligger i en liten soptunna med lock på och torkar diskbänken. Min vän hittade en kackerlacka i sin lägenhet, och det gör mig smått hysterisk. Främst för att jag inte vet hur jag hanterar det, för en eller två kommer jag ju garanterat att se. Men jag vill inte ha dem i min lägenhet.

Och Yuji är lika rädd för kryp som jag, så vi är ju ingen bra kombination i det avseendet…! xD Men eftersom att jag bor på femte våningen håller jag hoppet uppe.

Min vän håller på att leta upp olika grejer om kackerlackor och postar det på olika sajter hela tiden, så jag kommer inte undan heller. Har jag någonsin sagt att jag inte ser framemot sommaren här? Det kommer vara runt 30 grader varje dag, och regn. Men, det ska nog gå!

One Comment leave one →
  1. Georg Klein permalink
    2013/03/22 17:47

    Mickan. Kackerlackor är inte farliga, men de är ju inte så mysiga. Hellre sådana husdjur som Jackie. Nu när du snart ska få besök hemifrån, så undrar vi, om det är något vi kan skicka med till dig. Hör av dig och meddela, och hälsa vännen.
    Kram från farmor o farfar

Kommentera

