Skip to content

White day

2013/03/14

Om Alla hjärtans dag är killarnas dag, är White day tjejernas. Det här är dagen då tjejerna ”får tillbaka” chokladen som de gav. Folk sa till mig att det bör vara tjejens choklads pris x3, men det tycker jag låter lite fjantigt. White day är även en dag i Kina, Sydkorea och Taiwan.

Yuji har varit och hälsat på sin mamma i tio dagar, och kom hem med en White day-present från den resan. Vit jordgubbschoklad som han köpt! Och sedan tog han med mig till en thairestaurang som han hittat. Det hela var himla mysigt, även om vi missade bussen hem på grund av att bussbolaget helt plötsligt ändrat tider.

Jag fick även choklad av mina klasskamrater. Hm. Jag tror jag tycker bättre om White day… ;)

No comments yet

Kommentera

