Skip to content

Men det är ju vår iallafall

2013/03/06

Det här blir ett litet virrigt inlägg, men jag är trött, huvudet är fullt av grammatik jag inte förstår och jag har ätit alldeles för mycket socker idag. Så ni får hålla er till godo med detta. :)

Jag trivs himla bra här, men blir konstant påmind om att den här tiden bara är till låns. Om två veckor är terminen över, och då har åtminstone tre klasskamrater åkt hemåt igen. Utöver detta kommer klasserna att skakas om, och vi får allihopa nya klasskamrater. Och som grädden på moset är det inte ens säkert att jag får en morgonklass nästa termin, det beror på hur duktiga de andra eleverna är på japanska. Men får jag inte en morgonklass nästa termin blir jag väldigt ledsen. Jag är en morgonmänniska, inte en eftermiddagsperson.

Vi har ett STORT test nästa vecka och jag är väldigt nervös. Jag vill inte hamna i en repetitionsgrupp, utan jag vill gå upp ett steg. Men ja, jag antar att jag får ta det som det kommer.

Förra veckan var jag så hemskt sjukt och fick lite antibiotika för att lösa mina besvär, och än så länge har det fungerat bra. Jag känner mig frisk och kry, men ska försöka att ta det lugnt veckan ut, i fall att! Jag fick ett litet patientkort från sjukhuset med all min information på, så om något skulle hända igen, behöver Yuji åtminstone inte fylla i alla blanketter igen…!

Under tiden som jag var sjuk, skrev jag ett ynkligt meddelande till mamma om att jag är SÅÅÅ sjuk, skicka mig nyponsoppa och choklad. Jag väntar med spänning på om det kommer att komma något med posten eller inte! ;) Och så har jag ett sådant fruktansvärt sug efter de där slabbiga salladerna som man kan köpa i Sverige: potatissallad, rödbetssallad, mimosasallad! Och normal pizza! Gräset är väl alltid grönare på andra sidan, antar jag!

No comments yet

Kommentera

