Skip to content

Alla hjärtans dag

2013/02/14

Idag var det Alla hjärtans dag här i Japan. Och resten av världen med, för den delen. I Japan är det lite annorlunda, här är det inte tjejerna som blir uppvaktade, utan killarna. Om man går in på de stora galleriorna och affärerna här, så kan man hitta all möjlig fantastisk choklad och en massa gör-det-själv-kit som man kan köpa. Bland annat hade de choklad som såg ut som solsystemet! (För mig är det rätt häftigt…!)

Tjejen köper eller gör choklad hemma och ger den till pojken hon gillar, och ibland även till kollegor och vänner. Men då är det ju vänskapschoklad.

Jag diskuterade länge med min vän om jag skulle ge Yuji choklad eller inte, jag hade tänkt att bjuda honom på middag istället, men efter att min vän dragit med hela klassen samt läraren i diskussionen, kom de fram till att jag var tvungen att köpa honom choklad. Så det gjorde jag. Och han blev väldigt glad. Sedan gick vi till en sushitågsrestaurang, alltså, en sådan sushirestaurang där sushin rullar förbi.

No comments yet

Kommentera

