Skip to content

GENKI 1 & 2

2013/01/14

I november någon gång fick vi en ny bok i skolan. Boken heter GENKI 1, och är en väldigt populär bok för de som lär sig japanska. Jag vet att min syster har använt den boken i sina studier, och jag har läst om många andra som har använt det.

I vilket fall, det är en ganska tjock bok, omkring 300 sidor, 12 kapitel med en massa grammatik. Och för några dagar sedan fick vi en ny, GENKI 2. Vi  har alltså gått igenom en bok på 300 sidor på cirka två månader. Helt otroligt och lite skrämmande. Så nu ska jag ta tag i min japanska och försöka att bara prata japanska. Det kommer bli svårt, men ja, man suger på allt i början, antar jag.

Jag försöker också hitta en passande utbildning för framtiden, men det är svårt att hitta något som passar mig bra. Och jag vill helst undvika Stockholm. :/

No comments yet

Kommentera

