Skip to content

Sankta Lucia

2012/12/13

Idag är det Lucia och jag längtar hem till pepparkakor, lussekatter och luciakonserter! Och snö, framförallt! Jag hoppas fortfarande på snö här borta.

Igår höll jag ett ”tal” om min famij och försökte skoja till det med bilder på mig och min syster i skägg och mustasch, men ingen fattade, haha. Men det var roligt iallafall, och mmyket kortare än 5 min, men det får man ta…! 

Om jag inte har nämnt det tidigare, så är det nu mycket svårare i skolan, med nya kanji varje dag och texter att skriva. Det är roligt, men jag känner ibland att det går lite väl snabbt, då och då. 

Mitt rum är svinkallt, och jag tror att det drar, men jag vet inte. Pappa har i vilket fall skickat lister till mig, som förhoppningsvis kommer idag eller imorgon…! 

Idag ska jag i varje fall plåga mina klasskamrater med att sjunga luciasånger hela dagen.

No comments yet

Kommentera

