Skip to content

Dripp drapp drupp del 2

2012/11/15

Idag fick jag ett mejl från företaget jag hyr min lägenhet av, och de meddelade att de har upptäckt vad läckan beror på och ska fixa det. Snart hoppas jag! Imorgon måste jag tvätta handdukarna så jag kan lämna tillbaka dem på måndag! :) Men det känns bra att de lyckades lista ut vad som var orsaken.

 

I tisdags blev jag bjuden på lunch på en Mos Burger-restaurang. Lite dyrare än McDonalds, men godare, om jag får säga vad jag tycker. Dit vill jag gå fler gånger.

 

Idag lyckades jag fixa en mobiltelefon. Det var inte lätt, min vän har försökt hjälpa mig och ringt runt och tagit med mig till olika butiker, men idag gick jag med några klasskamrater till en särskild butik, och de kunde hjälpa oss. Så nu har jag en liten, vit, ful mobil. Men jag är nöjd ändå! Nu kan jag hålla kontakt med människor som jag träffar! (och om jag slarvar bort mina vänner igen, kan jag ringa till dem…!)

 

För övrigt håller vi på med mycket märklig grammatik i skolan… Men jag ska kämpa på! ”Everything stinks till it’s finished.” som Dr. Seuss sa.

No comments yet

Kommentera

