Skip to content

Nya sängkamrater…!

2012/10/31

I förrgår och igår togs jag med till Wonder Tower igen och jag lyckades vinna två gigantiska nallar…! :) Dessutom fick jag hjälp av en vän med att vinna en gosedjurskatt. Så ja, jag är ganska nöjd. Och så tog vi nya Purikurakort! Jag upptäckte att jag visst har samma tröja på mig båda gångerna… ^^

Dessvärre är jag inte lika nöjd med skolan just nu. Det är lite komplicerad grammatik, som egentligen inte alls är komplicerad(!), och jag hänger inte med. Men jag är nog inte den enda, för det känns som att alla springer omkring lite som yra höns just nu… ;) Men alla är lika glada och trevliga som vanligt. Och jag har hittat jättemånga mataffärer på vägen till och från skolan! :) Jag har för övrigt bestämt mig för att gå till skolan så mycket jag kan, dels för att spara pengar och dels för att få lite motion (pengarna jag sparar lägger jag ju mycket hellre på glass…!) Och jag insåg att jag faktiskt förstod vad kassörskan sa till mig idag…! :D

För övrigt har jag för första gången beställt mat själv med hjälp av Wakana. Och jag fick vad jag ville ha. ^^)

 

No comments yet

Kommentera

