Skip to content

Riskokare

2012/10/26

Mitt nya favoritord är nattduksbord.
Från Wikipedia:

Nattduksbord (även nattygsbord eller sängbord) är en låg möbel vid sidan om sängen. Det är avsett för sådant som man vill använda innan man somnar och då man vaknar, som väckarklocka, böcker, diverse tidskrifter eller glasögon. Nattduksbord finns som tillbehör i samma träslag och design som sängen, eller som helt fristående möbel med samma funktion. De kan ha en eller flera draglådor eller också bara bestå av ett enkelt hyllplan.
 

Idag har jag köpt en riskokare med hjälp av Wakana. Nu kan jag koka ris, utan problem. Och äta maaat! Efter riskokarinköpet fick jag en privatlektion i japanska och gav en lektion i svenska. Jag har det bra, just nu. :) Jag hoppas det håller i sig!
På söndag är det halloweenfest och jag känner att min dräkt inte är så uttänkt. Men det blir nog bra.

3 kommentarer leave one →
  1. 2012/10/27 01:49

    Jag har köpt vampyrtänder idag. Såna tänder som man sätter fast med lera som specialformat sig efter tänderna. Jag skulle bara köpa läppstift åt Sofia. Blev lite dyrare än så…. :P

  2. 2012/10/29 00:51

    ha det så kul, puss o kram:

Kommentera

