Skip to content

Wonder Tower u.z.w.

2012/10/17

Tredje dagen i skolan och jag trivs ganska bra än så länge. ;)

Igår hakade jag på några som skulle på stan och leta halloweenkostymer, och vi sprang fram och tillbaka längs en gata. Alla var hungriga och en tjej visste om ett ställe med rullbandssushi och det var smaskens, även om det bara blev tre tallrikar. :) Men det blir ju fler rullbandssushikvällar.
Efter rullbandssushin tackade alla för sig och gick hem, vi hade läxa (det har vi för övrigt idag också :P), 20 meningar om allt möjligt. Jag skrev med romaji dock, men idag ska jag ge mig tusan på att skriva hiragana, för det kan jag. Lite nervöst bara, när sådana som är ”proffs” på det, rättar det… x)

Idag gick jag till en 100 yen store och köpte massa köksgrejer och fick tag på en liten, liten stekpanna som jag egentligen är lite misstänksam på. Den är så liten, men å andra sidan kostade den ju bara ca 10 kronor. Den fungerade första gången, iallafall! :P Jag köpte även en sopborste, det var lite smutsigt här. Och så vågade jag mig på att köpa något som såg ut som diskmedel, så jag hoppas det är det…
För övrigt städade jag även badrummet idag, väldigt snabbt och enkelt. Eftersom att det är en brunn i ett hörn, så är det bara att spola av golvet, och så är det rent. Passar mig! xP

Idag efter skolan hängde jag på en annan tjej från klassen som skulle till Wonder Tower, en gigantisk arkadhall. Jag försökte vinna ett gosedjur, men lyckades inte. :( Men ett stort gosedjur från en arkadhall ska jag ha innan jag åker härifrån!

Och jag bara måste säga att mina klasskamrater är så gulliga! Igår fick jag en risboll av en kille efter att jag beklagat mig över bristen på riktig, hemlagad mat och idag fick jag låna ett paraply av en annan man i min klass, för det spöregnade (och jag var snål) och han sa att han och frun/sambon bode precis där. ^^ Det gör det lite lättare att vara hemifrån när andra människor förbarmar sig över en!

Nu ska jag försöka plugga och skriva meningar och sedan ska jag nog kasta mina sopor under ett nät… Om jag vågar, det ser lite läskigt ut.

2 kommentarer leave one →
  1. 2012/10/17 20:31

    Hur hade du tänkt att du skulle få hem det där jättedjuret? ;)

    Och jisses, när du skriver om vad som händer ser jag scener ur otaliga mangor! Risbollar, paraplyn! D:

    Skönt att du har det bra =) Pöss

    • 2012/10/17 22:30

      Jag har inte tänkt så långt.. Jag får väl skicka det hem, eller så ger jag det till Röda korset (eller motsvarande) när det bär av hemåt. :P
      De är så gulliga så! ^^
      PUSS!

Kommentera

