Skip to content

Vilse i Kyoto

2012/10/12

Eftersom att jag missade min orientering igår, åkte jag in till skolan idag istället. Jag fick reda på att jag var tvungen att gå till ett ”ward office” för att registrera min adress på mitt Residence card, som jag ALLTID måste ha med mig. Nåväl, inte så mycket att göra åt. Sedan blev jag tillsagd att jag varken fick röka eller dricka på skolan. Nemas problemas. Och så fick jag reda på att jag absolut inte fick jobba som ”hostess”, trots att man tjänar JÄTTEBRA som det. Eh, nej, jag har inte tänkt att jobba med det… Och ”mörka” klubbar/barer var också strängt förbjudet. Mhm.
Fick också reda på att jag har de sena lektionerna. Det tycker jag inte om, föredrar att börja tidigt och sedan ha dagen framför mig.
Att åka in till stan var inga problem, problemen började när jag skulle hem. Eftersom att jag inte kan läsa kanji, var det svårt att hitta min busshållplats. Så efter en timmes omkringirrande, erkände jag för mig själv att jag ju egentligen är en slags turist, och gick till turistinformationen. Och här sitter jag nu, hemma framför datorn. :)

No comments yet

Kommentera

