Skip to content

Inte helt enligt planerna

2012/10/01

Argh.

Dagen började riktigt bra, en lugn frukost, lite nyhetstittande och sedan iväg till stan för att hämta ut mina yen som jag beställt. Efter bankbesöket hittade jag en fin kavaj som jag köpte och sedan var det hemåt igen.
Jag väntar fortfarande på att få mitt visum godkänt (det har tagit oroväckande lång tid nu, kan det vara så att jag är en del av den där procenten som INTE får sitt visum godkänt?), så jag tittar titt som tätt in på mitt mejlkonto, där jag hoppas att få ett fint litet mejl snart.
I vilket fall, jag gick in på mitt konto och fann ett mejl som såg lovande ut – men tyvärr så var det inte så det. Mitt flyg har blivit ändrat, till det sämre. Så från att gå från en resa på 13 timmar, har jag nu en resa på cirka 18. En väntetid i Peking på ungefär sex timmar. Det är lång tid. Och så kommer jag inte fram förrän halv nio på kvällen. Vilket innebär att transfern som jag har beställt inte gäller. Och så blir jag nervös över mitt visum. Men det löser sig, nog.

No comments yet

Kommentera

