Hoppa till innehåll

Hunden – inte alltid människans bästa vän

2012/07/03

Igår var första gången jag badade ute för i år, och det kunde ha slutat lite bättre, men å andra sidan kunde det ha slutat ganska mycket värre också. Min vän hade med sig sin lilla hund, som när jag dök under vattnet, fick för sig att det var hög tid för ett räddningsuppdrag och hoppade i efter mig. Det hela slutade med att jag nu för första gången i mitt liv har en blåtira och ett långt rivmärke på kinden. Det ser nästan lite coolt ut… ;) Jag sitter och funderar på vilka rövarhistorier jag kan dra om någon undrar vad som har hänt. Ett lejon rev mig?

Jag vet inte om den här dagen var mycket bättre, för det blev ett impulsköp av en orange väska som jag egentligen inte borde ha köpt. Men den är så snygg att jag inte kunde låta bli. Mamma köpte sig en grön av samma modell. Dessutom lyckades vi hitta lite lampskärmar och sånt på IKEA i Jönköping.

Nu har jag också kommit igång med min stickning igen. Jag håller på att göra en halsduk av ett jättefint garn, men när jag nästan var färdig kom jag på att det inte blev bra, så det var bara att ta upp den och börja om. Har börjat om ett antal gånger, det är inte lätt att sticka två räta, två aviga i början. Men den här gången ska det gå. Jag funderar på om jag ska våga mig på att sätta fransar för att dölja de fula ändarna.

Fast å andra sidan brukar fransar alltid hamna i vägen för mig …

No comments yet

Lämna en kommentar