Skip to content

Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket …

2012/07/02

… eller Karma’s a bitch.

Jag läste i tidningen att en man och kvinna turats om att köpa trisslotter i x antal år, med förhoppningen om att vinna pengar så att de kunde leva loppan. De var ju vänner, så det var väl inget fel med det. Och en dag så hände det! De vann en chans att åka till tv och skrapa fram storvinsten! Men det var ju kvinnan som köpt lotten och därför tyckte hon att hon hade ensamrätt till vinsten.

Eh? Jag blir så trött på människor i allmänhet. Hur girig kan man bli? De kunde ha vunnit fem miljoner. Fem delat på två, det är två och en halv. Det är hur mycket pengar som helst! De hade spelat tillsammans i ganska många år. Och så vinner de, och då ska en ha allt? Jag tror inte det var överenskommelsen.Som ”tur” var vann de(hon) ”bara” 200 000 kronor, så gubben kände att det inte var så mycket att bråka om.

Jag ger aldrig bort lotter annat än till familjemedlemmar. Om någon av dem skulle vinna, skulle jag bli glad för deras skull, och inte stämma dem på hela beloppet (för det har också hänt, har jag för mig…) för att det var jag som köpt den.

No comments yet

Kommentera

