Hoppa till innehåll

Böcker kan man aldrig få för många av

2012/06/16

Saker som har hänt i helgen:

 

  1.  Min lillebror har tagit studenten. Det känns oerhört konstigt att han inte ska gå i skolan längre. Och att han är stor. Men det var en fin och solig dag (jämfört med när jag tog studenten förra året – ösregn) och det var mysigt. Dessutom var de så stiliga i sina kostymer!
  2. Jag har köpt alldeles för många böcker för pengar jag inte har, men jag ser framemot att få läsa dem. Battle Royale av Koshun Takami, Unwind av Neal Shusterman, Feed av M T Anderson, Never let me go av Kazou Ishiguro, Incarceron av Catherina Fisher och en bok om amigurumi. Jag har nog egentligen inte tid att läsa dem, men böcker kan man aldrig få för många av.
  3.  Sista Supernaturalavsnittet sågs färdigt alldeles nyss, så nu får jag vänta på den åttonde säsongen… Och i sista avsnittet kom äntligen den gamla goda musiken som hörde till Supernatural igen!
  4. Jag lyckades äntligen får tag på ett ”Flip n Play”-fodral till mitt Nintendo. Jag har letat som en idiot efter det och till och med tvingat min syster att hjälpa till.

 

Det är tekniskt sett fortfarande helg, men med tanke på att jag har varit ”ledig” sen … förra veckan, tror jag, tycker jag att jag har rätt att summera helgen redan nu. Idag fick jag för övrigt den briljanta idén att jag ska måla om datorrummet här hemma. Mamma verkar vara lite skeptisk till min idé, så vi får se hur det blir med det.

Tack och hej!

No comments yet

Lämna en kommentar