Skip to content

Morgan och hajen

2012/06/11

Idag var jag och hälsade på i Ullared och jag fick med mig en hel del onödiga prylar som jag kanske har användning för. Jag lyckades dessutom få med mig en rosa klänning hem, och det om något är ovanligt. Nej, rosa är egentligen inte min färg, men man måste ju ha lite andra färger än blått och grönt ibland.

Resan till Ullared fick mig osökt att tänka på Morgon och Ola-Conny. Efter att ha sett deras program har de blivit mina favoritpersoner. Inte särskilt smarta och ibland väldigt långsamma, men de är åtminstone snälla.

Morgan och Ola-Conny har som bekant varit på en långresa och spelat in sina äventyr som sedan visats på Kanal 5. De gjorde bland annat en resa till Sydafrika där de skulle på hajsafari, med förhoppningen om att se en vithaj. Helt plötsligt dyker det upp en haj framför dem och när Ola-Conny ropar till Morgan att det är en vithaj där, så säger Morgan: Nej, den är ju svart. Och detta har folk haft roligt med, vilket jag förstår, för det tyckte jag också var störtkul.

Men efter att ha funderat över det ett tag, insåg jag att vadå, det är ju inte alls så konstigt. Har man aldrig sett en vithaj förut, så är det klart att man förutsätter att den är vit. Det gjorde jag när jag var liten i alla fall.

Det är ju tur att resten av Sverige är så välutbildade att de vet att en vithaj är egentligen svart. 

No comments yet

Kommentera

