Skip to content

Min fela

2012/05/28

Jag har haft lite mailkontakt med flygbolaget som jag så småningom förhoppningsvis ska flyga med, eftersom att jag är lite hysterisk av mig och flygbolaget inte hade någon ordentlig information om hur de brukar göra med musikinstrument. Jag undviker helst att flyga med fiolen som vanligt bagage, men fiollådan är ungefär 25 centimeter för lång enligt deras mått. Och min andra fiollåda är också för stor.

Som sagt, frågade jag dem om hur de brukar göra med musikinstrument, och jag fick ett trevligt svar tillbaka, om än lite otillfredsställande. Det fanns möjlighet att ta med fiolen ombord, men allt berodde på hur fullbokat planet var, och då kunde kabinpersonalen lägga den i ett skåp hos business class, eller lägga den i bagaget åt mig. Men tanken på att lägga en dyr fiol i ett flygplansbagageutrymme tilltalar mig inte alls.

Så jag bestämde mig för att söka lite på internet efter andra människor med samma problem som jag har: får man ta med sin fiol som handbagage. Ja, svarade de flesta, välj en plats långt bak om det går, för då får du oftast gå på först och kan därför lägga in din fiol innan alla andra hinner.

Men ja, jag blir ganska mycket nervös för det här redan nu och jag har en massa tänk om i huvudet. Jag bara hoppas att det går smidigt för mig. När jag väl kommer fram hoppas jag på att hitta en privatlärare någonstans som jag kan träffa en gång i veckan. :)

No comments yet

Kommentera

