Skip to content

Kungen av Svengelska

2012/05/16

Jag sitter och tittar på En stark resa med Morgan och Ola-Conny som går på Kanal 5 på måndagar och jag som tycker att det är roligt med språk, tittar till slut mest för att höra Ola-Conny prata dålig engelska. Och jag älskar det.
Han hittar på lite, testar ord, använder kroppsspråk och ansiktsuttryck. Helt fantastiskt.
Om jag kunde vara som Ola-Conny när det kommer till att använda de ord jag kan i till exempel tyskan, hade jag nog kunnat ännu mer tyska än vad jag kan idag. Det gör ingenting om man böjer ett ord fel eller har ett skitdåligt uttal, så länge man blir förstådd så går det ju bra!
Därför kommer jag i fortsättningen tänka på Ola-Conny när jag pratar med någon på ett annat språk, och jag ska bara babbla och le. Det brukar fungera.

No comments yet

Kommentera

