Skip to content

Rimforsa tur och retur

2012/04/01

Här sitter jag och försöker planera mitt liv. Men vi vet ju alla hur det brukar gå med planeringar…
 
Jag fick i fredags ett bekräftelsemejl från språkresebyrån, där det stod en MASSA saker om en MASSA saker som jag måste göra och komma ihåg och betala in och beställa och meddela och ja, allt möjligt. Det gör mig nervös. Jag räknar stenhårt med att mamma kommer att hjälpa mig hålla koll på alltihop. Och så börjar återigen bli nervös över hur jag kommer att klara ekonomin där nere. Men det löser sig, väl…? 

I helgen besökte jag Julia som går bibelskola i Rimforsa. Jag körde dit och det var onekligen spännande. Små slingervägar hela vägen fram och sen förvirring över var jag egentligen var någonstans tillsammans med en GPS som inte riktigt ville fungera och ville få mig att köra åt andra hållet. Men fram kom jag till slut, efter några timmar på vift. 

Tanken var att Julia skulle visa mig Linköping, men det var väldigt kallt så vi tyckte att det var bättre att hänga på ett köpcentrum lite utanför staden och checka ut hur IKEA Linköping såg ut. Det såg bra ut.

Dessutom lyckades jag nästla mig in på en Earth Hour-fest/samling/träff. Väldigt trevligt måste jag säga. Härliga människor hon har fått tag på, den där Julia… :)

No comments yet

Kommentera

