Skip to content

Mina misslyckade fikusar

2012/03/22

Egentligen skulle jag ha jobbat ungefär fem timmar idag, men det slutade med att det bara blev en. Lite surt, men inte så mycket jag kan göra åt saken. 

Istället har jag handlat och postat ett brev. Och planterat om mina fikusar. De är egentligen ganska misslyckade, de har ungefär två blad var och ser allmänt molokna ut. Men jag vägrar att ge upp. Jag har ganska svårt för att slänga dem om jag ska vara helt ärlig. De lever ju trots allt fortfarande. 

Så med lite lecakulor har jag tänkt att de kommer att må super. Och lite extra näring. Dessutom har de fått flytta från fönsterplats till en plats lite längre in i rummet. Förhoppningsvis kommer de att blomma upp och bli så där gröna som fikusar ska vara. 

Under tiden tänker jag på ett av mina favorticitat:

It ain’t over ’til the fat lady sings.

No comments yet

Kommentera

