Skip to content

Positiva veckan, dag 2: Optimistisk lastbilschaufför

2012/03/20

Förra veckan var jag lite arg. Inte på någon särskild, utan på folk och saker i allmänhet. Det är ganska ansträngande att vara arg hela tiden, man biter ihop och drar upp axlarna och allt blir så spänt. Så jag tänkte mig att jag skulle ha en positiv vecka, då jag inte blir arg för något, utan tar det med en klackspark. 

Tja, det har inte gått bra hittills. Igår träffade jag någon annan som skulle behöva en positiv vecka han också. Och idag träffade jag nästan en lastbilschaufför som kanske hade en optimistisk vecka, för att svänga vänster och tvinga alla runtomkring att stanna, är ganska optimistiskt, om du frågar mig. Men! Jag gjorde mitt bästa och blev inte vansinnig. Jag tog det med en axelryckning (nåja, jag blev inte  arg, iallafall). 

Resten av veckan ska jag antagligen jobba som matte-, no-, och tekniklärare. Och jag som är  duktig på det… ;)

One Comment leave one →
  1. 2012/03/20 18:22

    Sudda sudda sudda sudda bort din sura min!

Kommentera

