Skip to content

Lite arg är jag nog, men jag kunde vart argare!

2012/03/15

Just den här veckan har inte varit rolig. Jag har kommit hem arg från jobbet varje dag, främst för att eleverna på den skolan jag jobbar på just nu vet exakt vilka knappar de ska trycka på för att göra en stackars vikarie arg. Jag är egentligen inte alls så arg som jag kanske verkar på Facebook och det är oftast riktigt roligt att vikariera, men den här veckan har inte varit något vidare. Jag försöker hålla modet uppe genom att tänka på varför jag jobbar överhuvudtaget. Det fungerar ibland. Det har faktiskt varit så jobbigt idag att jag verkligen hoppas att den ordinarie läraren är tillbaka imorgon. :/ 

Dessutom har jag inte fått reda på om jag fått sommarjobbet jag sökt eller inte. Och jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att jag fått det, för det skulle vara så sjukt skoj! Men nu kan jag ju inte göra mer åt saken. 

Nu är det bara att bita ihop sista vardagen inför helgen! :)

One Comment leave one →
  1. Anna-Lena klein permalink
    2012/03/16 09:21

    Håller tummarna för att du ska få jobbet! Från en som vet hur du känner men inte riktigt lever som jag lär:/: Ta inte med dig jobbet hem, ta inte elevernas uppträdande personligt. Stäng dörren, lämna eländet på jobbet…
    puss och kram

Kommentera

