Skip to content

Fredagens smått hysteriska utbrott

2012/03/09
tags: ,

Ja, så var det ju det här med att söka visum och allt det där som man måste göra om man ska bo i ett annat land. 

Det är framförallt två punkter jag vill dela med mig av:

  1. Passfoton: jag lyckas aldrig att bli bra på kort där jag ”måste” bli bra. Inte ens lite bra. Så jag blir lite smått deprimerad när jag ser de små korten som man så fint fäster på ansökan. Men å andra sidan tänker jag att de kan ju bara bli positivt överraskade när de ser mig i verkligheten. 
  2. Att fylla i ansökan: jag tror att jag har lyckats relativt bra med att fylla i ansökan ordentligt. I alla fall till största delen. I morse när jag satt och åt frukost gick det upp för mig att jag fyllt i fel siffra för hur mycket yen jag ska använda i veckan och skickar iväg ett hysteriskt mejl till ansvarig på språkresebyrån. Sedan får jag ett mejl tillbaka där de i princip säger ”keep your shirt on” och att jag inte ska vara så hysterisk och att de håller på att kolla igenom mina visumpapper och allt det där. Och att de ska fylla i rätt siffra åt mig. Så ja, jag känner mig lite smått besvärlig, men å andra sidan är det här anledningen till att jag ansöker genom en språkresebyrå, för att de ska hålla koll på mig. Det har gått ganska bra hittills.

 

Så nu sitter jag och väntar på att få tummen upp och att allt ska bli godkänt, så att jag kan chilla lite. Det kommer att bli fantastiskt. 

No comments yet

Kommentera

