Skip to content

Städtanten i mig

2012/03/04
tags:

Igår råkade jag städa mitt rum. Det var välbehövligt, eftersom att jag råkat låta bli att städa det på ett ganska långt tag. Hur länge vågar jag inte säga, jag vill ju inte få mig själv att framstå som ohygienisk, men tja, ibland tycker jag att man ska tänja på gränserna lite. Dessutom måste man ju utsättas för lite smuts och sånt där, så att man inser att man har det ganska rent ändå.

Dammråttorna som bodde i mitt rum hade vuxit sig ganska stora. De låg i hörnen och såg hotfulla ut, så beväpnad med en dammsugare lyckades jag ta kål på dem. 

Skrivbordet är en annan femma. Man har en massa papper som kanske, kanske kommer till nytta någon gång i framtiden och lite småsaker som man kanske behöver senare. Men alla blad som ramlat ner från blomman i fönstret fick jag bort. Och jorden som kattskrället tyckte passade bättre på mitt skrivbord än i blomkrukan.

Rummet är i vilket fall städat nu, så jag lär inte behöva städa det på ytterligare ett år! 

No comments yet

Kommentera

