Skip to content

”The official announcement”

2012/02/21

Okej. Nu kommer det officiella tillkännagivandet: i höst flyttar jag till Japan för att gå på språkkurs. Och så är det med det. Jag håller på med visumansökan och är livrädd för att skriva något fel, jag måste ta sex passfoton och skicka med (och försöka se bra ut på dem), jag måste lära mig hiragana och katakana och jag måste tjäna en massa pengar innan jag åker dit så att jag säkert inte blir fattig.
Jag är mest orolig över att hitta kackerlackor och vägglöss i lägenheten där jag ska bo, sedan så vill jag ju givetvis inte förolämpa någon (vilket jag kommer göra, för jag är socially awkward penguin #1 i vanliga fall), men det kan ju bara gå helt åt helvete.
Just nu sitter jag och försöker skriva en stipendieansökan. Jag är inte särskilt duktig på sådant där. Men, tja, det går som det går. :)

Tjosan hoppsan!

4 kommentarer leave one →
  1. Anna-Lena permalink
    2012/02/22 00:03

    huga, det blir nog bra, men Japan är väääldigt långt bort – andra sidan jorden? Du har ju fantastiskhet…:))

  2. 2012/04/02 21:15

    Awesome! :O Hur länge stannar du? Hur har jag missat det här så länge? XD Eeeek!

    • 2012/04/02 22:52

      Tanken är att jag stannar ett år. ^^

      • 2012/04/02 23:35

        Nice :D Vad roligt :D :D Alla är så duktiga med sina språk! Vad blir du nu, fyrspråkig?

Kommentera

