Skip to content

Varför tuggar du på ett vedträ?

2012/02/05
tags: ,

Man brukar säga att när man väl skaffar katt, är det inte katten som bor hos dig, utan du som bor hos katten. Vilket stämmer helt och hållet, om man frågar mig, som är kattägare. Vilket också innebär att om katten inte trivs, så tar den sitt pick och pack och drar till en annan, mer passande familj.

Min katt beter sig många gånger som en hund. Hon tigger, skäller och kan vara allmänt för jävlig för att få som hon vill. På senaste tid har hon av någon anledning skällt lite mer på mig, jag vet inte riktigt vad jag har gjort mot henne, men jag antar att hon behöver någon att avreagera sig på. Det har ju faktiskt varit ganska kallt på sista tiden. Och min katt tycker inte om när det är kallt. Och värre blir det när det är snö ute. Vilket innebär att hon stannar inne och blir så fruktansvärt uttråkad att hon hoppar och studsar här inne hos oss. Gulligt första gången, irriterande efter några veckor – alldeles nyss kom jag på henne när hon satt och tuggade på vedträn. Ungefär som jag då, när jag fått stanna hemma tre dagar i rad.

No comments yet

Kommentera

