Skip to content

Om ett paket

2012/01/26
tags:

För att göra ett långt inlägg kort: nedanför skrivs det om ångest inför perfekt paketerade paket och hur jag hanterar dem. Fullkomligt onödigt inlägg, om du frågar den som skrev det. ;)

Jag öppnade häromdagen en förpackning. Allt var ordnat perfekt för att minimera paketeringen, till och med sladdarna låg perfekt. Sådant gör mig nervös och jag drar mig alltid från att öppna sådana perfekta paket.
Mest för att jag vet att det aldrig någonsin kommer bli lika snyggt och prydligt om jag själv skulle försöka.

Jag öppnade som sagt paketet och tog ut allt. Inte för att jag behövde ta ut allt, men det är ju så man gör, man vill se på allt som finns i det och undersöka vad det är för grejer man har fått egentligen. Grejerna som jag inte behövde använda just då hamnade i ett mörkt hörn av mitt rum och förträngdes några dagar just av den där anledningen att jag aldrig kommer att kunna packa ner resterande grejer lika perfekt.

Men idag bestämde jag mig för att försöka packa ner vad jag inte behövde, istället för att lägga sakerna på ett bra ställe där man ändå bara glömmer bort dem (det blir kanske lite lättare att hitta dem om de faktiskt ligger i rätt förpackning) och jag hade tänkt mig att det skulle bli lika fint som när det kom.
För att göra berättelsen kort: det slutade med att allt trycktes ner och slängdes i en låda.

No comments yet

Kommentera

