Skip to content

Den alldeles för långa berättelsen om när jag köpte mitt Nintendo

2012/01/22

Jag har under senare år kommit på att det är roligt att spela Nintendo DS. Därför var tanken att jag skulle få låna min systers Nintendo DS under tiden som hon var i Indien. Jag skulle spela Pokémon och bli jätteduktig, och sedan skulle jag skryta för mina vänner om hur många gymledare jag besegrat. Men sedan så kom min syster på att hon ville ha med sig sitt Nintendo till Indien, och vad ska jag säga om det? Inte så mycket. Men i utbyte mot sitt Nintendo kunde hon tänka sig att låna ut sina japanskaböcker till mig. Godtagbart, tyckte jag, och så blev det.
Men jag kände fortfarande att jag saknade ett Nintendo, så jag tänkte att jag skulle ta och köpa ett alldeles eget Nintendo, som inte var beroende av var min syster befann sig. Till en början skulle jag ha ett sprillans nytt, allra helst rött, men det var slut på CDON. Och jag kunde inte tänka mig ett svart eller turkost, nej, det skulle vara rött!
Så jag satte mig framför tradera och letade. Till slut hittade jag ett Nintendo där budgivningen skulle avslutas samma dag, det enda problemet var att det var svart. Men å andra sidan var det ganska coola pokémonfigurer på den, som vägde upp. Så jag slog mig ner framför datorn och gav mig in i budgivningen. Jag lade några bud, det var några andra som också ville ha samma konsol som jag, och jag blev nervösare och nervösare i takt med att klockan tickade ner.
Till slut var det bara fem minuter kvar, och hjärtat slog hårt. Jag tryckte in mitt sista bud, ändrade mig sedan och höjde igen. Helt plötsligt var det en minut kvar, och jag slog återigen in mitt sista bud, bara för säkerhets skull, och PANG! BOM! KRASH! Tiden var ute! Jag var förvirrade, för jag visste inte vem som vann. Hade jag vunnit?! Vem vann?!
Plopp! sa det i min mailinbox och när jag kikade in i mailen hade jag fått ett vinnarmail.

Jag tycker inte om auktioner av den enkla anledning för att det leder till konflikter. Jag vill ha en sak, som någon annan vill ha. Och då börjar vi bråka genom att höja priset hela tiden. Den här gången gick det bra för mig. Väldigt bra. Just nu sitter jag med Harvest Moon och håller på att bli en farmmagnat på Sunshine Islands. Snart ska jag bli Pokémontränare och jag ska bli bäst. Sådetså.

No comments yet

Kommentera

