Skip to content

Kolla en gång till, för säkerhets skull

2012/01/11

Jag tycker om att busa med min syster. Hon skulle kanske vilja beskriva det som att bråka, men för mig är att bråka att bli osams med varandra. Och det blir vi inte. Eller, Malin blir nog osams med mig, men jag blir definitivt inte osams med henne.
I lördags åkte hon till Indien för att vara där i tre månader. Egentligen ska hon vara lite i Kambodja och Vietnam, men för enkelhetens skull kallar vi det ”Indien”. ”Malin är i Indien.” Det är enkelt och greppbart för alla utomstående. Innan hon åkte skrev hon ett ”sista” meddelande på Facebook om hur hon loggat ut från allt som hon kunde tänkas vara inloggad på, på sin mobil, för uppenbarligen litade hon inte på oss. Förstår inte varför.
Idag bestämde jag mig för att kolla in mobilen som hon lämnat här hemma, med abonnemang och allt, och tänkte smått för mig själv: ”Hm, jag ska nog kolla om hon faktiskt loggade ut från Facebook.” Och till min stora glädje och hennes stora förtret, hade hon inte gjort det. Så jag skrev ett litet fint inlägg, och så var det med det. Inte för att jag nu gjorde något jättebusigt och alldeles fantastiskt, utan mest för att det var roligt att kunna busa med henne, trots att hon är på andra sidan jorden +5,5 timmar. :)

Jag hoppas Malin får det bra i ”Indien” och att hon inte blir kidnappad, rånad och/eller mördad. Men jag får hoppas på att hennes sunda förnuft fick plats i resväskan och att hon inte glömde sin pannlampa, ifall hon skulle behöva göra ett toalettbesök mitt i natten.

För de som vill läsa lite mer om min systers äventyr kan ni läsa lite mer här. Både hon och hennes kurskamrater skriver lite om vad de egentligen gör i Indien, för det är nog ingen här hemma som vet. ;)

No comments yet

Kommentera

