Skip to content

Mary Sue meets Bella Swan

2012/01/06

Av någon anledning bestämde sig mamma för att vi skulle se på New Moon ikväll. Hade jag fått välja hade jag hellre sett på Old Dogs eller något annat som inte får mig att vilja spy.
I vilket fall, New Moon. Jag har i allmänhet ganska svårt för romantiska komedier (satt häromdagen i en biosalong i två timmar med full blåsa, och hamnade av någon anledning framför en romantisk komedi samma kväll, och kände att jag lätt hade gjort om de där två timmarna bara jag slapp att se romcomen…) och jag tror att Twilight-filmerna hade fungerat om det inte vore för att de två huvudpersonerna är urusla skådespelare med dåligt minspel.
Enda anledningen till att jag överhuvudtaget ser på Twilight-filmerna är för de barbröstade varulvarna som dyker upp titt som tätt. Mumma! Ingen förstår riktigt varför Bella väljer Edward istället för Jacob. Han är både snyggare och varmare. Och mer sympatisk.

För övrigt är Twilight-böckerna helt vrickade i syn på kvinnor och män, och ger en ganska sned bild av vad som är ”romantiskt” och vad som är alldeles för mycket.

Så. Nu ska jag återgå till att vrida mig i avsmak och försöka låta bli att inte kräkas över allt gulligull.

Ciao!

No comments yet

Kommentera

