Skip to content

Bilstölder och julebak

2011/12/07

Igår var jag och mor ute och gick en runda med hunden vi har. Det var ganska kallt ute och när vi närmar oss gamla ICA 1:an kör en bil förbi som hade tappat både sin vänstra och högra blinker (här tyckte jag lite synd om honom). Han parkerar bilen på ICA 1:ans gamla parkeringsplats och ja, lämnar bilen igång med förardörren öppen. Här förstår jag ingenting.
I vilket fall, rolig som jag är, säger jag ”Nu!” till min mor, och syftar på att vi ska in stjäla bilen, vilket vi givetvis inte alls ska, så vi fortsätter att gå medan jag klagar över människor i allmänhet som lämnar bilar på och dörrar öppna. När vi går förbi trappuppgången, har mannen stannat för att se om vi faktiskt stal hans bil och ungefär här känner jag att det borde vi tamigtusan gjort.

Jag jobbar lite som vikarie på Withalaskolan, och jag stormtrivs i klassen. Det kan faktiskt vara roligt att arbeta som lärare, eller som i mitt fall, elevassistent, om man har en bra klass. Vilket jag har. :) Så, så länge de behöver mig, jobbar jag gärna kvar!

För övrigt är mitt rum jättestökigt, jag har köpt två julklappar av minst tolv, och jag har hittills inte bakat några lussekatter än. Och inte slagit in de julklapparna jag har köpt.

Det är, som en svensklärare skulle säga, ingen som helst röd tråd i detta inlägget överhuvudtaget, men jag trivs med det ganska bra. Allt handlar ju om mig…? ;) *paus för skratt*

Skämt åsido, snart hoppas jag kunna skriva om något riktigt, riktigt spännande här, men jag ska undvika att ropa hej innan jag är över bäcken. ^^

No comments yet

Kommentera

