Skip to content

I-landsproblem och annat smått och gott

2011/09/01

Idag var det tänkt att vi skulle åka in till Linz för att gå på taken, men det regnar för tillfället och den andra familjen som skulle med har så små barn att de inte vill gå på de blöta plankorna högt uppe i luften. Ganska förståeligt, men tråkigt. Linz har tydligen varit kulturhuvudstaden i Europa för två år sedan, och det de gjorde var så pass populärt att de byggde upp de igen. Vi ska antagligen gå imorgon istället. :3 Spännande.

Jag är fullständigt utmattad, men det är stundvis väldigt roligt. Vad som är jobbigast är att jag inte kan säga till barnen så att de faktiskt gör som jag ber dem, eftersom min tyska är lite bristfällig. Dessutom talar de en rolig dialekt som inte är så svår, men utöver det så pratar de snabbt också. Jag längtar till skolan börjar så att jag kan få lite ordning på livet.

Ett i-landsproblem jag har här är TV:n. Den här familjen tittar inte särskilt mycket på TV, även om barnen skulle vilja det, och därför tar det emot att själv titta på TV. När jag är ensam hemma i framtiden ska jag definitivt titta på TV. Det är ju som att läsa en bok, i alla fall för mig. På tal om böcker har jag bestämt mig för att ge mig på Dan Brown-böckerna på tyska. Det kommer nog att få min hjärna att koka lite. I like it!

Bis bald!

No comments yet

Kommentera

