Skip to content

Tredje dagen i Österrike

2011/08/31

Nu har jag varit i Österrike i tre dagar, och hjärnan snurrar av tyskan. De talar någon slags dialekt här som ibland är väldigt enkel att förstå, men sen så pratar de givetvis snabbt och allt blir ett enda hurriburr. Nåja, jag har ju åtminstone internet. Den yngsta flickan tycker att min tyska är jättedålig, vilket den visserligen är, men ach ja, jag kan ju inte göra nåt åt det under en natt…
I vilket fall så hoppas jag att jag snart får ledigt så jag kan träffa andra människor och se lite av Österrike på egen hand. Men jag tror att det ordnar sig med scheman och sånt där så snart skolan börjar.

Huset jag bor i är väldigt fint och det känns som att de flesta jag har besökt har ganska mycket pengar. Vi besökte en annan familj idag som jag ska jobba lite hos, sitta barnvakt och sånt där, och de hade nyss byggt en swimmingpool och byggt ut huset.

Jag känner att allt jag skriver är ett virrvarr just nu, men det kan bero på att det är fullt ös från klockan åtta till elva-halv tolv på kvällen. x) Jag tror jag återkommer imorgon för att skriva ett ordentligt inlägg.

No comments yet

Kommentera

