Skip to content

8

2011/08/22

Igår kom jag hem från en galen helg som lägerledare. Syster har diabetes och fixade så att jag och bror fick följa med som ledare på barndiabeteslägret som hon höll i, vilket jag är glad för. Barnen var helt underbara och hade för det mesta koll på vad de skulle göra när de var låga eller höga (jag kände mig givetvis överflödig just då…) och de gjorde efter många om och men vad vi bad dem att göra.
Många saker hände på lägret, bland annat att syster och en liten lägerdeltagare på åtta år fastnade i kanoten ute på sjön för att det blåste mycket och två andra ledare, bror och en till, fick ro ut och försöka hämta dem. Vilket givetvis inte fungerade, så bror fick kliva över i kanoten och den lilla lägerdeltagaren fick hoppa över i roddbåten. Jag åkte sedan och hämtade bror och syster och vi lämnade kanoten vid en privat brygga, som vi hämtade dagen efter med hjälp från en ledares pappa. Ojsan vojsan. Helgen har varit himla rolig, och jag längtar redan till nästa läger. :)

Idag blir det att börja packa så smått, jag ska skjutsa syster till stationen så att hon kan åka hem, hämta gitarren hos en kompis, gå på banken och se till att jag får pengar, titta på en Tintin-film och här börjar jag packa. Vi får se hur det går med det. Jag är nervös inför året, men det är nog framförallt språket jag är orolig för. Kommer de fatta vad jag säger? Kommer jag fatta vad de säger? Men, det löser sig alltid på ett eller annat sätt. Något borde jag lära mig under mitt år, eller…? ;)

Hasta la vista, baby

No comments yet

Kommentera

